Kim jest specjalista SEO?

Kim jest specjalista SEO?

5 kwietnia, 2023 Wyłączono przez admin

Specjalista SEO (ang. Search Engine Optimization) testuje, analizuje i zmienia stronę internetową tak, aby była ona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, a następnie, aby strona zajmowała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania w głównych wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing.

Specjalista SEO wykonuje optymalizację strony internetowej, aby zapewnić trafność wyników wyszukiwania i stworzyć pozytywne doświadczenie użytkownika, zwiększając ruch na stronie, ilość leadów i świadomość marki. Innymi słowy, specjalista SEO nie różni się od każdego innego specjalisty od marketingu cyfrowego lub tradycyjnego: ostatecznie stara się on zwiększyć sprzedaż dla firmy, dla której pracuje.

Prowadząc badania słów kluczowych i wykorzystując narzędzia SEO, takie jak Google Analytics, specjalista SEO może zwiększyć widoczność strony internetowej w Google, co z kolei ma duże korzyści dla każdej firmy. Niektórzy mogą również ściśle współpracować z innymi członkami zespołu marketingowego w celu opracowania nowych inicjatyw lub lepszego zarządzania kontami w mediach społecznościowych w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników i ruchu.

Jakie są obowiązki specjalisty SEO?

SEO Specialist obowiązki zawodowe różnią się w zależności od tego, czy ktoś pracuje dla agencji marketingu cyfrowego, w dziale marketingu cyfrowego firmy, lub freelance dla klienta, ale opis pracy dla zdecydowanej większości postów SEO Specialist będzie obejmować wszystkie lub większość z następujących:

  • Opracuj strategie optymalizacji, które zwiększają rankingi wyników wyszukiwania strony internetowej firmy
  • Podczas prowadzenia płatnych kampanii wyszukiwania, Specjalista SEO będzie przeprowadzał testy, zbierał i analizował dane i wyniki, identyfikował trendy i spostrzeżenia w celu osiągnięcia maksymalnego ROI
  • Zarządzanie wydatkami kampanii SEO, utrzymywanie się w budżecie, szacowanie miesięcznych kosztów i uzgadnianie różnic
  • Ścisła współpraca z zespołem odpowiedzialnym za tworzenie stron internetowych w celu zapewnienia, że najlepsze praktyki SEO są odpowiednio stosowane w całej zawartości strony.
  • Współpracuj z redakcją i zespołami marketingowymi, aby napędzać SEO w tworzeniu treści i marketingu treści.
  • Bierz odpowiedzialność za optymalizację strony pod kątem marketingu w wyszukiwarkach
  • Przeprowadzanie bieżących badań słów kluczowych, odkrywanie i optymalizacja nowych, istotnych słów kluczowych do wykorzystania na stronie internetowej firmy i w materiałach marketingowych
  • Badanie i wdrażanie zaleceń dotyczących optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
  • Tworzenie i realizacja strategii link buildingu
  • Zmiana architektury strony, treści, linkowania i innych czynników w celu poprawy pozycji SEO dla docelowych słów kluczowych
  • Określenie wymiernych celów, które pokażą poprawę w działaniach marketingowych
  • Monitorowanie codziennych wskaźników wydajności za pomocą narzędzi SEO, takich jak Google analytics, aby zrozumieć wydajność strategii SEO
  • Współpracować z innymi osobami w dziale marketingu w celu zarządzania strategią SEO
  • Pisz atrakcyjne i wysokiej jakości treści na stronie internetowej, w tym posty na blogu i opisy stron, aby poprawić wyniki wyszukiwania na stronie internetowej

Skąd się biorą specjaliści SEO?

Większość specjalistów SEO i innych specjalistów ds. optymalizacji wyszukiwarek rozpoczyna swoją karierę w innej dziedzinie, zanim zacznie pracować nad swoimi umiejętnościami technicznymi i wykorzysta swoje umiejętności i wykształcenie, aby przejść do pracy w SEO.

Nie ma studiów związanych bezpośrednio z SEO – i z pewnością żaden czteroletni program marketingowy nie da ci konkretnych umiejętności technicznych, których potrzebujesz, aby rozwijać się w dziedzinie SEO – ale rzadko można zobaczyć opis pracy dla specjalisty SEO, który nie wymienia licencjat lub odpowiednik w jakiejś dziedzinie pokrewnej, jak biznes, marketing lub komunikacja.

Większość ekspertów SEO pracujących w tej dziedzinie realizuje jakiś rodzaj dodatkowej certyfikacji, aby pokazać pracodawcom, że posiadają konkretne umiejętności potrzebne do realizacji strategii marketingu cyfrowego, zwiększenia ruchu w wyszukiwarkach i upewnienia się, że ich strona jest blisko szczytu w wynikach wyszukiwania. Kursy takie jak BrainStation Search Engine Optimization Certificate Course pozwolą Ci stworzyć rzeczywiste prace, które zademonstrują Twoje umiejętności i zostaną stworzone pod okiem profesjonalisty z branży SEO, który wie, czego szukają pracodawcy.

Nawet jeśli masz odpowiedni stopień naukowy, podniesienie kwalifikacji poprzez kurs certyfikacyjny lub inny kurs online będzie prawdopodobnie konieczne, aby udowodnić, że jesteś na szczycie ciągle zmieniającego się świata SEO.

Cechy charakterystyczne skutecznego specjalisty SEO

Oto kilka kluczowych cech, które muszą mieć skuteczni eksperci SEO, aby dobrze prosperować w świecie marketingu cyfrowego i optymalizacji wyszukiwarek:

Zrozumienie trzech poziomów SEO

Istnieją trzy poziomy optymalizacji dla wyszukiwarek i każdy dobry specjalista SEO powinien mieć na uwadze wszystkie trzy podczas opracowywania strategii marketingowej:

  • Techniczne odnosi się do elementów nie będących treścią Twojej strony internetowej. Ta sekcja obejmuje strategie mające na celu poprawę struktury backendu i fundamentów strony internetowej. Częścią tej pracy będzie wykonanie dokładnej analizy strony internetowej, która może odkryć możliwości technicznego SEO w celu poprawy prędkości strony, indeksowania, przyjazności dla urządzeń mobilnych, indeksowania i architektury strony. Techniczne SEO poprawi również czytelność strony internetowej, co z kolei poprawi doświadczenie użytkownika i pokaże wyszukiwarkom, że strona jest dobra.
  • On-page SEO odnosi się do treści na stronie internetowej i jej optymalizacji, aby pomóc wyszukiwarkom zrozumieć temat treści i postrzegać stronę jako wartościowy zasób. On-page SEO obejmuje wykorzystanie takich elementów jak słowa kluczowe, meta tagi, linki wewnętrzne i znaczniki tytułu HTML w sposób, który pomaga zwiększyć ruch w wyszukiwarkach i upewnić się, że jest w pobliżu górnej części wyników Google.
  • Optymalizacja off-page polega na tworzeniu silniejszych relacji między Twoją witryną a innymi witrynami poprzez różne taktyki budowania linków. Optymalizacja off-page obejmuje również strategie budowania reputacji witryny, aby pokazać wyszukiwarkom, że strona jest zaufanym źródłem i dlatego powinna być pozycjonowana w pobliżu szczytu rankingów wyszukiwarek.

Eksperci SEO muszą wiedzieć, w jaki sposób wszystkie poziomy optymalizacji wyszukiwarek przyczyniają się do tego, jak wysoko Twoja witryna znajduje się w wynikach wyszukiwania Google.

Bystry umysł do marketingu

Techniczne aspekty SEO są oczywiście ogromną częścią pracy, a zrozumienie problemów, które mogą powodować, że Google grzebie Twoją stronę w wynikach wyszukiwania jest kluczowe. Ale po pokonaniu tego, praca w branży SEO ma zwykle wiele wspólnego z innymi stanowiskami w marketingu cyfrowym, a nawet tradycyjnym: ostatecznie musisz tworzyć i pozycjonować treści tak, aby nakreślić korzyści dla konsumenta, jednocześnie przybliżając go do sprzedaży.

Trudną częścią jest tworzenie treści, które będą przekonujące zarówno dla ludzi na drugim końcu wyszukiwarki, a jednocześnie przyjemne dla algorytmu Google. To przychodzi z doświadczeniem.

Ale wiedza o SEO wymagana do tego, aby naprawdę połączyć się jako specjalista SEO i profesjonalista marketingu cyfrowego w szerszym zakresie, sięga głębiej niż to. Aby naprawdę odnieść sukces w roli SEO, musisz zawsze brać pod uwagę marketing treści na głębszym poziomie, a także psychologię konsumenta i grupę docelową, do której kierujesz swój marketing, krajobraz mediów społecznościowych, projektowanie i rozwój stron internetowych, strategie marketingu virale i ogólne cele biznesowe, które pomagają napędzać świadomość marki i konwersje.

Umiejętność myślenia w szerszej perspektywie

SEO

Jak już ustaliliśmy, na wszystko ma wpływ SEO. Strony firmowe są tak ważne, SEO musi być połączone z resztą tych rozważań wokół witryny.

Pomaga to mieć konkretne cele wokół kampanii SEO. Jako specjalista SEO, czy twoim celem jest skupienie się na rankingach w wyszukiwarkach, prowadzeniu ruchu, zwiększeniu świadomości marki, czy konwersji (przekształceniu kogoś, kto odwiedza twoją stronę w klienta)?

Zdefiniowanie tych celów, a następnie możliwość utrzymania większych celów organizacji w umyśle podczas realizacji strategii SEO ustawi specjalistę SEO na sukces.

Najwyższej klasy umiejętności komunikacyjne i umiejętność współpracy

Specjalista SEO będzie współpracował z wieloma różnymi działami w firmie, w tym ze sprzedażą, obsługą klienta, tworzeniem stron internetowych, analityką, IT, marketingiem i innymi. Nie zawsze łatwo jest wytłumaczyć, dlaczego wprowadzenie zmian na stronie internetowej zwiększy SEO, a w rezultacie spowoduje większy ruch i konwersje. To właśnie tutaj w grę wchodzą Twoje umiejętności komunikacyjne.

Specjaliści SEO muszą wiedzieć, jak wyjaśnić w przekonujący i przystępny sposób, dlaczego pewne zmiany są konieczne i jak przyniosą one korzyści stronie i firmie. Ponadto, częścią twojej pracy jest bycie w stanie zrobić to z zespołami o wielu różnych tłach i perspektywach na stronie internetowej.

Nie tylko to, ale możesz być zaangażowany w konkretne treści, które są opracowywane dla witryny, więc musisz upewnić się, że twoje umiejętności pisania są doskonałe dla stanowisk SEO.

Ciekawość i zdolność do adaptacji

Google nieustannie zmienia swoje algorytmy dotyczące tego, jak szereguje wyniki wyszukiwania. Fakt, że algorytmy wyszukiwarki zmieniają się tak często bez ostrzeżenia lub wyjaśnienia może być dla Ciebie frustrujący lub ekscytujący, w zależności od perspektywy – ale dobry specjalista SEO podejmuje to wyzwanie z entuzjazmem.

Aby dobrze prosperować w branży SEO, trzeba być zwinnym. Wielu specjalistów skorzystałoby z ciągłego uczenia się, ale specjalista SEO potrzebuje go, aby przetrwać. Ponadto, jeśli jesteś odpowiedzialny za stronę internetową jednej firmy, nie możesz pozwolić sobie na samozadowolenie – jako specjalista SEO, twoim zadaniem jest ciągłe sprawdzanie jej zawartości, aby sprawdzić, czy jest zgodna z ciągle zmieniającymi się najlepszymi praktykami SEO.

Z kim pracują specjaliści SEO?

Większość specjalistów SEO będzie pracować bezpośrednio jako część większego zespołu marketingu lub marketingu cyfrowego, więc będą pracować z zespołami marketingowymi mediów społecznościowych, marketingiem w wyszukiwarkach i zespołami marketingu e-mailowego.

Ale w szerszym ujęciu, SEO dotyka prawie każdej części strony internetowej firmy, co oznacza, że wpływa na prawie każdą część firmy. W rezultacie, specjalista SEO może spodziewać się współpracy z zespołami ds. rozwoju, projektowania, sprzedaży, IT i obsługi klienta, między innymi.