5 mało znanych kwestii, o których warto pamiętać podczas współpracy z influencerem

5 mało znanych kwestii, o których warto pamiętać podczas współpracy z influencerem

27 grudnia, 2023 Wyłączono przez admin

Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że wystarczy wynająć znaną osobę do współpracy marketingowej, by odnieść sukces, zwiększyć rozpoznawalność firmy i poprawić sprzedaż. Niestety tak nie jest. Praca z influencerem to rozbudowany proces, na który składa się wiele różnych etapów. Ich przeprowadzenie wymaga wiedzy. Zobacz, jak mogą pomóc ci fachowcy z agencji!

Dlaczego warto stawiać na influencerów?

Rynek reklamy przechodzi swoisty kryzys. Tradycyjne jej formy przestały działać perswazyjnie. Związane jest to przede wszystkim z natłokiem takich treści, które swego czasu stały się wręcz nachalnie umieszczane niemal wszędzie. Doprowadziło to do spadku zaufania przeciętnego odbiorcy.

Dlatego warto szukać alternatywnych form. Jedną z nich jest kampania influencer. Osiąga ona oczekiwane rezultaty, bo wykorzystuje popularność i sympatię, jaką cieszą się znane osoby. Idole łatwo przekonują swoich fanów do działania. Jak prowadzi się takie akcje? Trzeba zwrócić uwagę na 3 kwestie.

I – widownia influencera ma znaczenie

Nie każda znana osoba sprawdzi się przy promocji danej marki. Nie działa tu zasada uniwersalizmu. Bohater spotów musi być odpowiednio dobrany do profilu działalności danej firmy. Chodzi o jego widownię. Muszą to być osoby, które interesują się wyrobami promowanego przedsiębiorstwa. 

II – bieżąca analiza efektów 

Nie wystarczy po prostu nawiązać współpracę z twórcą. Tak zwana kampania influencer marketing może przynieść pożądane rezultaty, ale tylko wtedy, gdy będzie odpowiednio prowadzona. Chodzi o to, by na bieżąco sprawdzać, jak oddziałują publikowane materiały i wprowadzać zmiany, by zwiększać ich zasięgi. Procesem tym powinien zająć się doświadczony specjalista, przed którym analityka marketingowa nie kryje żadnych tajemnic. 

III – Prowadzenie komunikacji

Treść marketingowa to nie wszystko. Musi ona wywoływać reakcje. Influencer powinien wchodzić w interakcje ze swoimi fanami. Bardzo istotne jest, by pojawiały się komentarze, prowadzące do dyskusji. Komunikacją tego typu w imieniu twórcy mogą kierować fachowcy z agencji. Dzięki takim akcjom można znacznie poprawić wyniki wyświetleń. 

IV –  Zarządzanie kampanią

Ważne jest również regularne publikowanie treści, a nawet wybranie odpowiedniej pory dnia, w jakiej będą one pojawiały się na stronie. Specjaliści zajmują się zarządzaniem kampanii marketingowej, przypominaniem influencerom o ich obowiązkach. Dzięki temu content może być efektywny.

V –  kwestie formalne

Współpraca ze znanymi osobami nie jest łatwa. Wiąże się ona z dopełnieniem wielu formalności, jak np. aktualizowanie umowy, przekazywanie praw autorskich itd. 

Postaw na kampanię z influencerami! Skorzystaj z pomocy agencji!

Wdrażanie marketingowych kampanii influencerskich to dobry sposób na budowanie rozpoznawalności marki. Współpraca z twórcami nie jest jednak łatwa. Warto zatem skorzystać z pomocy profesjonalistów z agencji, którzy zajmą się obsługą prawną, analityką bieżących postępów czy zmobilizują artystę do pracy. Samodzielna próba komunikacji z popularnymi osobami może zakończyć się porażką.